Friday, January 14, 2011

Jumaat yang biase....



  salam dan selamat tgh hari....pagi2 lagi kol 8 pg aku dah bangon tok pergi kesekolah seperti hari2 biase yang aku tempuhi....menumpangi moto roy aka syukri aka zamel.. dan seperti yang dijangkan kelas pagi sekejap then kelas kedua pown sekejap sebab lec aku sibok ngan meeting diorg... sistem kat sekolah aku mmg terok sebab pandai amik ramai student sampai crowded dgn muke2 jambu,pondan,bapok,gay,pompuan2 yang sememangnya menrik perhatian aku ngan kengkawan...pompuan2 ni plak suke menyedekahkan dose2 diorg dgn pakaian tak cukop kain kat kitorang...dan mmg sebagai lelaki sejati dan sempurna mmg tak dapat mengelakkan mata atau mengawal pergerakkan mate supaya tak tertumpu kat bahagian2 yang berbonjol bonjol...hahaha.... ok enough!!(sambil mengesat peloh kat dahi)

  kebetulan plak kat skola aku ade wat macam jual2 (art market) lagi la bedoyon2 pelajar2 yang mencari bende2 untuk dijadikan aksesori mahupown sebagai menghabiskan duit untuk benda2 yang agak bodoh untuk dibeli... oleh kerna ini(loghat indon) aku mengambil keputusan untuk tak melalui jalan yang agak busy tu dgn menjadikan jalan belakang sebagai jalan alternatif aku untuk membawa diri pulang ke rumah.... baru nak gerak aku dah terpaku kat pintu belakang sebab hujan dgn indahnya sedang melabuhi bumi...so aku ngan 2 org singa laut pown ambik keputusan untok berlari cam kene kejo babi hutan pergi kearah kereta berjenama binatang milik sorang drpd singa laut yang aku maksudkan td... sungguh penat dan tak cukop napas!!!

  sampai kat umah rileks jap sambil2 tgk movie hantu kak limah balik umah yang sememangnya cam haram gile setan boncet lawak... tup tup dah azan so g la kat masjid solat jumaat jap... tenang rase bile ade kat masjid besa tu rase cam tak nak balik sebab walaupown ramai org kat masjid tu suasana always sejuk dan nyaman....abes je imam beri salam budak2 blakang aku lari cam masjid tu tebakar maybe nak g skola agama kot...tp yang peliknya bapak2 budak ni pown bedoyon doyon kuar masjid even doa belom abes bace... tak paham aku, ape salahnya kalau kite ambik mase 5 minit untuk dekatkan diri kat tuhan dgn berdoa dan memuji2 kebesarannya...hmmm.... ni la yang dikatakan umat akhir zaman.... umat yang dimana senang lupa dan senang leka dgn arus pembangunan yang tak disulami kerohanian.... haih...risau2...

  pas asar lak aku nak balik johor jap amik carpet kat umah...sememangnya aku rindu dgn johor walaupown aku baru je 2 minggu tinggalkan johor demi persekolahan yang baru dibuka...huhu....so sapai sini je aku mampu menaip dgn bersungguh sungguh....salam dan selamat hari jumaat!!!


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...